«Ενίσχυση/επιχορήγηση κοινωνικών επιχειρήσεων (Κ.ΑΛ.Ο.)» στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ» 2021- 2027

  • Αρχική
  • Portfolio
  • «Ενίσχυση/επιχορήγηση κοινωνικών επιχειρήσεων (Κ.ΑΛ.Ο.)» στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ» 2021- 2027
Επισκόπηση

Προγράμματος

Δημοσίευση της Δράσης
«Ενίσχυση/επιχορήγηση κοινωνικών επιχειρήσεων (Κ.ΑΛ.Ο.)»
στο πλαίσιο του Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ» 2021- 2027

Δημοσιεύτηκε η Δράση «Ενίσχυση/επιχορήγηση κοινωνικών επιχειρήσεων (Κ.ΑΛ.Ο)», που εντάσσεται στο Πρόγραμμα «ΑΤΤΙΚΗ» 2021-2027 του ΕΣΠΑ 2021-2027 και έχει ως στόχο την υποστήριξη επενδυτικών πρωτοβουλιών υφισταμένων φορέων Κ.ΑΛ.Ο. στην Περιφέρεια Αττικής, επιδιώκοντας την προώθηση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, με βάση τα οριζόμενα στο Ν.4430/2016 (ΦΕΚ 205/Α) και μέσω αυτής στην ενίσχυση της απασχόλησης.

Οι επενδυτικές πρωτοβουλίες θα αφορούν ενδεικτικά στους τομείς :

  • κυκλική οικονομία
  • δραστηριότητες υπηρεσιών υγείας, πρόνοιας, εκπαίδευση
  • δραστηριότητες υπηρεσιών εστίασης
  • δραστηριότητες υπηρεσιών πληροφορίας
  • δημιουργικές δραστηριότητες, τέχνες, διασκέδαση και αθλητισμός

Ειδικότερα μέσω της δράσης επιδιώκεται να επιτευχθεί:

  • Η ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας ως εργαλείο κοινωνικής ένταξης και πρόσβασης στην απασχόληση
  • Η προώθηση της ενεργού ένταξης με σκοπό την προώθηση της ισότητας των ευκαιριών και της ενεργού συμμετοχής και βελτίωση της απασχολησιμότητας.
  • Η μείωση της ανεργίας.
  • Η ενίσχυση της απασχόλησης με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
  • Η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της επιχειρηματικής δραστηριότητας των Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.) στην Περιφέρεια Αττικής.
  • Η ενίσχυση της βιωσιμότητας και της ανταγωνιστικότητας των κοινωνικών επιχειρήσεων.
  • Η στήριξη και ενίσχυση των παραγωγικών εγχειρημάτων αυτοδιαχείρισης και της συλλογικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
  • Η μεγέθυνση της κοινωνικής ωφέλειας που οι Φορείς Κ.ΑΛ.Ο. δημιουργούν.

Οι Δικαιούχοι πρέπει να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν στην Περιφέρεια της Αττικής, και να πραγματοποιήσουν την επενδυτική πρόταση αποκλειστικά εντός Περιφέρειας Αττικής.

Η διαδικασία αξιολόγησης και ένταξης των επενδυτικών σχεδίων είναι συγκριτική.

Οι ημερομηνίες έναρξης και λήξης υποβολής των προτάσεων, παρουσιάζεται στον ακόλουθο πίνακα:

Έναρξη υποβολής προτάσεων

Λήξη υποβολής προτάσεων

16/10/2025 ώρα 13:00

16/03/2026 ώρα 14:00

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ - ΟΡΟΙ & ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

(α) Ως «Δικαιούχος» χαρακτηρίζεται το νομικό πρόσωπο, που εκπληρώνει την υποχρέωση ως φορέας Κ.ΑΛ.Ο σύμφωνα με το Ν. 4430/2016, υποβάλλει την πρόταση, εκπληρώνοντας τον ορισμό και τις προϋποθέσεις της Μικρής ή πολύ μικρής Επιχείρησης και φέρει την ευθύνη έναντι της ΕΥΔ Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ» για την καλή εκτέλεση της επενδυτικής πρότασης εντός της Περιφέρειας Αττικής.

(β) Ο Υπεύθυνος του Έργου προέρχεται (είναι μέλος/εταίρος) από το Δικαιούχο και έχει τη γενική εποπτεία του έργου. Στις αρμοδιότητές του περιλαμβάνονται η ευθύνη της οικονομικής και διοικητικής υποστήριξης του έργου. Ο Υπεύθυνος του έργου αναλαμβάνει την υποχρέωση να συγκεντρώνει τα δικαιολογητικά υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου, καθώς και την τήρηση όλων των παραστατικών, που αφορούν το έργο. Ο Υπεύθυνος του έργου είναι υπεύθυνος για την επικοινωνία της επιχείρησης με την ΕΥΔ Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ» και τον ΕΦΔ.

(γ) Για κάθε πρόταση ορίζεται ένα φυσικό πρόσωπο ως Συντονιστής ΟΠΣΚΕ του Έργου. Ο Συντονιστής ΟΠΣΚΕ διαχειρίζεται το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών του έργου στο ΟΠΣΚΕ από την έναρξη μέχρι και την ολοκλήρωση του, για λογαριασμό του Δικαιούχου. Επίσης, ο Συντονιστής ΟΠΣΚΕ του έργου ενημερώνεται ηλεκτρονικά για όλες τις διαδικασίες που αφορούν στην πορεία του έργου.

(δ) Δικαιούχοι, που δύνανται να τύχουν δημόσιας χρηματοδότησης στο πλαίσιο της παρούσας δράσης είναι Φορείς Κ.ΑΛ.Ο. του άρθρου 3 του Ν.4430/2016 (ΦΕΚ Α 205/31-10-2016), για τους οποίους ισχύουν σωρευτικά οι κάτωθι προϋποθέσεις:

  1. Να λειτουργούν νομίμως με τη μορφή του Φορέα Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, με βάση τα οριζόμενα στο ν.4430/2016 (Α’ 205), άρθρο 3, παρ. 1, όπως ισχύει.
  2. Να έχουν συσταθεί ως επιχείρηση πριν την 31η Δεκεμβρίου 2024
  3. Να είναι εγγεγραμμένοι στο Γενικό Μητρώο Φορέων Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων μέχρι και την προηγούμενη ημέρα της έκδοσης της πρόσκλησης και να διαθέτουν σε ισχύ κατά την υποβολή της αίτησης βεβαίωση εγγραφής ή πιστοποιητικό μέλους.
  4. Να διατηρούν την ιδιότητα του μέλους του Μητρώου καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης της δράσης συμπεριλαμβανομένων των μακροχρόνιων υποχρεώσεων.
  5. Να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν στην Περιφέρεια της Αττικής, και να υλοποιήσουν την επένδυση αποκλειστικά εντός Περιφέρειας Αττικής.
  6. Να διατηρήσουν τις θέσεις εργασίας (με αντιστοιχία σε ΕΜΕ) της περιόδου αναφοράς (ήτοι του 12μηνου που προηγείται της δημοσίευσης της πρόσκλησης, χωρίς να περιλαμβάνεται ο μήνας δημοσίευσης της πρόσκλησης), καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης της πρότασης.
  7. Να περιλαμβάνονται στις Πολύ μικρές και Μικρές Επιχειρήσεις (ΜΜΕ), όπως ορίζονται στη Σύσταση 2003/361/ΕΚ της Επιτροπής της 6ης Μαΐου 2003 και στο Παράρτημα Ι του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ.651/2014 της Επιτροπής της 17ης Ιουνίου 2014, όπως ισχύει σχετικά με τον ορισμό των πολύ μικρών, των μικρών και των μεσαίων επιχειρήσεων (Παράρτημα V της παρούσας).
  8. Να υποβάλουν επιχειρηματικό σχέδιο στους επιλέξιμους τομείς δραστηριότητας που αφορούν όλους τους ΚΑΔ πλην αυτών που αναφέρονται στο Παράρτημα ΙΙΙ της παρούσας προκήρυξης, καθώς και να πραγματοποιήσουν τις αντίστοιχες δαπάνες στην Περιφέρεια Αττικής.
  9. Να διαθέτουν τουλάχιστον ένα επιλέξιμο ΚΑΔ πριν την ηλεκτρονική υποβολή της επενδυτικής πρότασης και να δραστηριοποιούνται ή να δραστηριοποιηθούν στον επιλέξιμο ΚΑΔ της επένδυσης.
  10. Να λειτουργούν νόμιμα διαθέτοντας το κατάλληλο έγγραφο αδειοδότησης στον/στους ΚΑΔ επένδυσης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και την ασκούμενη δραστηριότητά τους. Στην περίπτωση που η άδεια δεν έχει εκδοθεί ή έχει λήξει χρονικά, απαιτείται η προσκόμιση της σχετικής αίτησης έκδοσης/ανανέωσης αυτής. Οι επιχειρήσεις με δραστηριότητες για την άσκηση των οποίων δεν απαιτείται άδεια λειτουργίας, θα πρέπει να υποβάλουν Υπεύθυνη Δήλωση του Νόμιμου Εκπροσώπου όπου θα βεβαιώνεται ότι δεν απαιτείται η έκδοση άδειας λειτουργίας ή έγγραφο απαλλαγής από την σχετική υποχρέωση με σχετική τεκμηρίωση. Τα αποδεικτικά νόμιμης λειτουργίας θα πρέπει να προσκομισθούν το αργότερο μέχρι την 1η εκταμίευση.
  11. Να μην έχει γίνει έναρξη εργασιών για το έργο πριν τη δημοσίευση της παρούσας πρόσκλησης. Το επενδυτικό σχέδιο δύναται να αφορά σε έργο/ δραστηριότητα που διευρύνει ή εκσυγχρονίζει υπάρχουσες εργασίες. Οι δικαιούχοι δύναται να ξεκινήσουν την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου πριν την έκδοση της Απόφασης Έγκρισης Αποτελεσμάτων Αξιολόγησης, με δική τους ευθύνη.
  12. Να υποβάλουν επιχειρηματικό σχέδιο, καθώς και το σύνολο των αναγκαίων στοιχείων, δικαιολογητικών και εντύπων, όπως ορίζονται από την παρούσα προκήρυξη.
  13. Να δεσμευτούν ότι τα επιχειρηματικά τους σχέδια δεν έχουν υποβληθεί για ένταξη και δεν θα υποβληθούν σε άλλο πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από εθνικούς ή ενωσιακούς πόρους.
  14. Να υποβάλουν έως μία επενδυτική πρόταση ανά ΑΦΜ.
  15. Να διαθέτουν ή να δεσμευθούν ότι θα μεριμνήσουν για τις κατάλληλες υποδομές με σκοπό την ελαχιστοποίηση των εμποδίων πρόσβασης ατόμων με αναπηρία, όπου αυτό είναι απαραίτητο και αναγκαίο. Ως υποδομές νοούνται τόσο οι κτιριακές υποδομές όσο και οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που απευθύνονται στο πελατειακό κοινό (π.χ. ιστοσελίδες και λοιπές ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως ηλεκτρονικά σημεία πληροφόρησης ή/και εξυπηρέτησης κ.λ.π.).
  16. Να δεσμευθούν ότι η προτεινόμενη πράξη δεν καταστρατηγεί και δεν είναι ασύμβατη με κανένα από τα αναφερόμενα στο Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως αυτές αναφέρονται αναλυτικά στον «Πίνακα για τη συμμόρφωση των πράξεων με τον Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ε. Ένωσης» του Παρατήματος Χ
  17. Να τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά λογιστικά βιβλία (πρώην Β’ ή Γ κατηγορίας βιβλία) του ΚΦΑΣ.
  18. Να μη βρίσκονται υπό πτώχευση, εκκαθάριση ή αναγκαστική διαχείριση.
  19. Να μην διακόψουν την λειτουργία τους, εκτός αν συντρέχουν λόγοι ανωτέρας βίας για ένα (1) έτος μετά από την τελική πληρωμή της δημόσιας δαπάνης.
  20. Να μην εκκρεμεί σε βάρος τους ανάκτηση ενίσχυσης κατόπιν προηγούμενης αποφάσεως της Επιτροπής, με την οποία μια ενίσχυση κηρύσσεται παράνομη και ασυμβίβαστη με την εσωτερική αγορά.
  21. Να μην έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης ή αναδιάρθρωσης, ή έχουν λάβει ενίσχυση διάσωσης αλλά έχουν αποπληρώσει το δάνειο και έχουν λύσει τη σύμβαση εγγύησης ή έχουν λάβει ενίσχυση αναδιάρθρωσης η οποία έχει ολοκληρωθεί.
  22. Να τηρούν και να αναλαμβάνουν την υποχρέωση για την τήρηση των διατάξεων της νομοθεσίας περί υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων και πρόληψης του επαγγελματικού κινδύνου.
  23. Να μην έχουν επιβληθεί στην επιχείρηση πρόστιμα για τους λόγους του αρ. 39 παρ. 1 Ν. 4488/2017 τα οποία έχουν αποκτήσει τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ, για παραβάσεις εργατικής νομοθεσίας και ειδικότερα για: -Παράβαση «υψηλής» ή «πολύ υψηλής» σοβαρότητας (3 πρόστιμα/ 3 έλεγχοι) – Αδήλωτη εργασία (2 πρόστιμα/ 2 έλεγχοι)
  24. Να μην εντάσσονται και να μην ενταχθούν σε ήδη οργανωμένο ομοιόμορφο δίκτυο διανομής προϊόντων ή παροχής υπηρεσιών, το οποίο εκμεταλλεύεται κατόπιν σχετικών συμβάσεων άδειες εκμετάλλευσης δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, που αφορούν συνήθως εμπορικά σήματα ή διακριτικούς τίτλους και τεχνογνωσία για την χρήση και τη διανομή αγαθών ή υπηρεσιών (π.χ. franchising, shop in shop, δίκτυο πρακτόρευσης).

ΕΠΙΛΕΞΙΜΟΙ ΤΟΜΕΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ

Οι δυνητικοί δικαιούχοι δύνανται να υποβάλλουν επιχειρηματικό σχέδιο στους επιλέξιμους τομείς δραστηριότητας που αφορούν όλους τους ΚΑΔ πλην αυτών που αναφέρονται αναλυτικά στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ : ΜΗ ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (ΚΑΔ) της παρούσας Αναλυτικής Πρόσκλησης. Τα επενδυτικά σχέδια που θα χρηματοδοτηθούν στο πλαίσιο της παρούσας δράσης θα πρέπει να εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής και σύμφωνα με τους περιορισμούς του Καν. ΕΕ 2023/2831 (OJ EL L 15.12.2023) (De Minimis).

ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ Ε.Ε. 2023/2831

Στην παρούσα Πρόσκληση δεν είναι επιλέξιμες:

α) ενισχύσεις προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας

β) ενισχύσεις προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταποίηση και την εμπορία προϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, εφόσον το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των προϊόντων που αγοράζονται ή διατίθενται στην αγορά

γ) ενισχύσεις προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων

δ) ενισχύσεις προς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της μεταποίησης και της εμπορίας γεωργικών προϊόντων, σε μία από τις ακόλουθες περιπτώσεις:

  • όταν το ποσό της ενίσχυσης καθορίζεται με βάση την τιμή ή την ποσότητα των εν λόγω προϊόντων που αγοράζονται από πρωτογενείς παραγωγούς ή διατίθενται στην αγορά από τις οικείες επιχειρήσεις
  • όταν η ενίσχυση συνοδεύεται από την υποχρέωση απόδοσής της εν μέρει ή εξολοκλήρου σε πρωτογενείς παραγωγούς

ε) ενισχύσεις που χορηγούνται για δραστηριότητες που σχετίζονται με εξαγωγές προς τρίτες χώρες ή προς κράτη μέλη, ιδίως δε τις ενισχύσεις που συνδέονται άμεσα με τις εξαγόμενες ποσότητες, με τη δημιουργία και τη λειτουργία δικτύου διανομής ή με άλλες τρέχουσες δαπάνες που σχετίζονται με την εξαγωγική δραστηριότητα

στ) ενισχύσεις για τις οποίες τίθεται ως όρος η χρήση εγχώριων αγαθών και υπηρεσιών αντί εισαγόμενων.

Στην περίπτωση Δικαιούχων που δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στους παραπάνω τομείς και δραστηριοποιούνται ή επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν επίσης σε έναν ή περισσότερους από τους τομείς οι οποίοι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Καν. ΕΕ 2023/2831 (OJ EL L 15.12.2023) (De Minimis) ή ασκούν άλλες δραστηριότητες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, ο Δικαιούχος δύναται να ενταχθεί στη δράση, υπό την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται, με κατάλληλα μέσα, ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση του κόστους, ότι οι δραστηριότητες στους τομείς που εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού δεν τυγχάνουν ενίσχυσης ήσσονος σημασίας και εφόσον κατά την αξιολόγηση, υποβάλλεται Υπεύθυνη Δήλωση, στην οποία θα αναφέρεται ρητά ότι το επιχορηγούμενο προσωπικό δεν πρόκειται να απασχοληθεί στο εξαιρούμενο αντικείμενο εργασιών.

ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Επιπλέον των παραπάνω εξαιρέσεων, δεν εντάσσονται στη δράση οι επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται και σε άλλους τομείς πέραν των ανωτέρω εξαιρουμένων και στην περίπτωση που οι επιχορηγούμενοι εργαζόμενοι απασχοληθούν στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Τα νυχτερινά κέντρα.
  • Οι επιχειρήσεις προώθησης προϊόντων και παροχής υπηρεσιών μέσω τηλεφώνου (telemarketing).
  • Οι εποχικές επιχειρήσεις για το εποχικό προσωπικό τους.
  • Οι συστεγαζόμενες επιχειρήσεις. Εξαιρούνται του σχετικού περιορισμού οι ΚΟΙΝΣΕΠ ένταξης στις οποίες δίνεται η δυνατότητα συστέγασης με συναφή σύλλογο ή σωματείο, εφόσον υπάρχει σχετική πράξη παραχώρησης χώρου και προσδιορίζεται με σαφήνεια το ποσοστό (%) των εξόδων το οποίο αφορά στην ΚΟΙΝΣΕΠ.
  • Οι επιχειρήσεις που η έδρα είναι η οικία του εργοδότη ή άλλου μέλους της ΚΑΛΟ (π.χ. ασφαλιστές, λογιστές, πολιτικοί μηχανικοί, εμπορικοί αντιπρόσωποι κλπ.) εκτός των επιχειρήσεων που λόγω της φύσης της δραστηριότητάς τους απασχολούν το προσωπικό εκτός του χώρου της έδρας τους (υπηρεσίες εκμετάλλευσης φορτηγών, υπηρεσίες εκμετάλλευσης ταξί).
  • Κοινωνικές επιχειρήσεις στις οποίες στο κεφάλαιο ή τα δικαιώματα ψήφου των οποίων συμμετέχουν, άμεσα ή έμμεσα, με ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) Ο.Τ.Α. ή δημόσιες επιχειρήσεις, δημόσιοι φορείς, δημόσιοι οργανισμοί ή/και οι θυγατρικές τους, μεμονωμένα ή από κοινού.
  • Εξωχώριες εταιρείες όπως και επιχειρήσεις που στην εταιρική τους σύνθεση συμμετέχουν εξωχώριες εταιρείες διότι δεν είναι εφικτός ο έλεγχος σώρευσης των ενισχύσεων.
  • Τα ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ και οι ιδιοκτήτες ή και οι συνιδιοκτήτες ενταγμένων σε αυτά. Στην περίπτωση των ΚΤΕΛ, είτε έχουν μετατραπεί σε ΑΕ βάσει του Ν. 2963/2001 είτε υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις – όχι (οπότε θεωρούνται ΝΠΙΔ) προβλέπονται συγκεκριμένες οργανικές θέσεις (Π.Δ. 246/2006), ως εκ τούτου, από την ενδεχόμενη υπαγωγή τους στα προγράμματα απασχόλησης του ΟΑΕΔ δεν μπορεί να προκύψει εκπλήρωση του σκοπού των προγραμμάτων αυτών και της πάγιας νομοθεσίας που τα διέπει.

Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες – συνιδιοκτήτες λεωφορείων ενταγμένων στα ΚΤΕΛ υπάγονται κατά κανόνα (λόγω του προφανούς κοινωφελούς χαρακτήρα ανεξαρτήτως ιδιοκτησιακού καθεστώτος) και αυτοί στο ρυθμιστικό (και εποπτικό) πλαίσιο του Π.Δ. 246/2006 (άρθρο 2), αφού δεν προκύπτει εξαίρεσή τους.

Σε κάθε περίπτωση η πρόβλεψη οργανικών θέσεων στο Π.Δ. 246/2006 που αποτελεί τον ισχύοντα ΓΚΠ και αφορά ΚΤΕΛ, ΚΤΕΛ ΑΕ αλλά και ιδιοκτήτες – συνιδιοκτήτες λεωφορείων ενταγμένων στα ΚΤΕ – ΚΤΕΛ ΑΕ, παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις, δεν επιτρέπει την υπαγωγή των ως άνω φορέων στα προγράμματα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας του ΟΑΕΔ.

  • Όταν το αντικείμενο εργασιών μίας επιχείρησης είναι σύνθετο και το ένα από τα αντικείμενα εξαιρείται του προγράμματος.

Στις περιπτώσεις που το αντικείμενο εργασιών αναφέρεται στην έναρξη δραστηριότητας στη Δ.Ο.Υ., η επιχείρηση δύναται να ενταχθεί υπό την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται, με κατάλληλα μέσα, ο διαχωρισμός των δραστηριοτήτων ή η διάκριση του κόστους, ότι οι δραστηριότητες στους τομείς που εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος κανονισμού δεν τυγχάνουν ενίσχυσης ήσσονος σημασίας και εφόσον υποβληθεί σχετική Υπεύθυνη Δήλωση.

  • Οι επιχειρήσεις, φορείς, υπηρεσίες και οργανισμοί που διέπονται, όσον αφορά την πρόσληψη του προσωπικού τους, από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28/Α’/03.03.1994) και του ν. 3812/2009 (ΦΕΚ 234/Α’/28.12.2009).

ΕΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ

Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης (ημερομηνία έκδοσης της πρόσκλησης). Σε αντίθετη περίπτωση η δαπάνη κρίνεται μη επιλέξιμη και ως εκ τούτου αφαιρείται από τον επιχορηγούμενο προϋπολογισμό του επενδυτικού σχεδίου.

Οι επιλέξιμες δαπάνες δίνονται με τη μορφή επιχορήγησης και θεωρούνται επιλέξιμες, εφόσον :

  • Εμπίπτουν στις επιλέξιμες κατηγορίες, όπως παρουσιάζονται κατωτέρω
  • Είναι απαραίτητες για την υλοποίηση του επιχειρηματικού σχεδίου
  • Πραγματοποιούνται εντός της επιλέξιμης χρονικής περιόδου
  • Είναι νόμιμες και κανονικές
  • Διενεργούνται με βάση της αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης
  • Τεκμηριώνονται από τα απαραίτητα δικαιολογητικά και παραστατικά

Οι επιλέξιμες δαπάνες ακολουθούν την Επιλογή Απλοποιημένου Κόστους και ενισχύονται με τη μορφή επιχορήγησης και αφορούν τις κατηγορίες που περιγράφονται στον παρακάτω πίνακα:

Πίνακας 1 – Κατηγορίες/υποκατηγορίες επιλέξιμων δαπανών

Κωδικός

Κατηγορίας/

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ / ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝΤΑΜΕΙΟ

Υποκατηγορίας

ΟΠΣΚΕ

  
01.Δαπάνες Προσωπικού
01.09Πλήρες Μισθολογικό Κόστος Νέο προσλαμβανόμενου ΠροσωπικούΕΚΤ +
01.10Πλήρες Μισθολογικό Κόστος Υφιστάμενου Προσωπικού 
10.Συντελεστής Υπολογισμού Επιλέξιμων Δαπανών Έργου
10.01

Ενιαίος Συντελεστής Υπολογισμού Επιλέξιμων Δαπανών Έργου Αφορά : Λειτουργικές δαπάνες (ενοίκια, κοινή ωφέλεια, προβολή, δικτύωση κ.α.).

Εφαρμόζεται Ενιαίος Συντελεστής Υπολογισμού Επιλέξιμων Δαπανών Έργου – απλοποιημένο κόστος

[40% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών προσωπικού] –

Υποχρεωτική κατηγορία δαπάνης

ΕΚΤ +

Οι επιλέξιμες δαπάνες αφορούν:

  • πλήρες μισθολογικό κόστος υφιστάμενης/ων θέσης/εων απασχόλησης (με ημ/νία πρόσληψης προγενέστερη της δημοσίευσης της πρόσκλησης)
  • πλήρες μισθολογικό κόστος για νέα/ες θέσεις απασχόλησης (με ημ/νία πρόσληψης μεταγενέστερη της δημοσίευσης της πρόσκλησης)
  • λοιπές άμεσες και έμμεσες δαπάνες (ενοίκια και άλλα λειτουργικά έξοδα, δαπάνες για αμοιβές τρίτων, δαπάνες προβολής και δικτύωσης, προμήθεια αναλωσίμων και εξοπλισμού απαραίτητου για την υλοποίηση της πράξης κ.λπ.)

Το μισθολογικό κόστος αποζημιώνεται ως άμεση δαπάνη, βάσει παραστατικών, στους δικαιούχους.

Οι λοιπές έμμεσες δαπάνες αποζημιώνονται με την εφαρμογή απλοποιημένου κόστους σε ποσοστό 40% επί του επιλέξιμου μισθολογικού κόστους υφιστάμενων και νέων θέσεων. Για τις δαπάνες αυτές δεν απαιτείται η προσκόμιση παραστατικών.

H διατήρηση των ΕΜΕ μισθωτής εργασίας της επιχείρησης της περιόδου αναφοράς (δηλαδή του 12μηνου που προηγείται της δημοσίευσης της πρόσκλησης, χωρίς να περιλαμβάνεται ο μήνας δημοσίευσης της πρόσκλησης) καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης της πράξης είναι υποχρεωτική.

Η δημιουργία Νέας Θέσης Εργασίας σε κάθε περίπτωση προϋποθέτει ότι η θέση αυτή είναι πλεονάζουσα συγκρινόμενη με τις ΕΜΕ της επιχείρησης κατά το διάστημα των 12 μηνών που προηγούνται της δημοσίευσης της πρόσκλησης (χωρίς να περιλαμβάνεται ο μήνας δημοσίευσης της πρόσκλησης).

Η δημιουργία της νέας θέσης/θέσεων απασχόλησης αφορά στην πρόσληψη ανέργου/ων εγγεγραμμένου/νων στη ΔΥΠΑ. (η προϋπόθεση εγγραφής στη ΔΥΠΑ δεν ισχύει στην περίπτωση πρόσληψης μέλους του φορέα Κ.ΑΛ.Ο.).

Κάθε νεοπροσλαμβανόμενος/η εφόσον προσλαμβάνεται με σύμβαση εργασίας πλήρους απασχόλησης θα απασχολείται αποκλειστικά στην επιχορηγούμενη επιχείρηση.

Οι δαπάνες θα είναι επιλέξιμες για την επιχείρηση από την ημερομηνία πρόσληψης του κάθε ωφελούμενου (εφόσον πρόκειται για νέα θέση εργασίας ή αντικατάσταση υφιστάμενης) και από την ημερομηνία δημοσίευσης της πρόσκλησης (εφόσον πρόκειται για υφιστάμενες θέσεις που διατηρούνται).

Το μισθολογικό κόστος αποζημιώνεται ως άμεση δαπάνη, βάσει παραστατικών, στους δικαιούχους. Το επιλέξιμο μισθολογικό κόστος ανά ΕΜΕ (πλήρης απασχόληση για 12 μήνες) δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 20.000 ευρώ, (συμπεριλαμβανομένων των επιδομάτων αδείας και εορτών). Τα τελικά επιχορηγούμενα ποσά θα προκύψουν από τα πραγματικά στοιχεία του μηνιαίου μισθολογικού κόστους βάσει των σχετικών παραστατικών.

Η επιχορήγηση καλύπτει το συνολικό μισθολογικό κόστος ανά ωφελούμενο για ένα ανθρωπομήνα πλήρους απασχόλησης με 25 ημέρες ασφάλισης το μήνα. Ειδικότερα, το μισθολογικό κόστος μπορεί να περιλαμβάνει τις ακαθάριστες πραγματικές μηνιαίες μικτές αποδοχές, τις ασφαλιστικές και εργοδοτικές εισφορές.

Ο συνολικός προϋπολογισμός προκύπτει από τις δαπάνες μισθοδοσίας (υφιστάμενο και νέο προσωπικό) συν 40% επί των επιλέξιμων δαπανών μισθοδοσίας για άλλες άμεσες και έμμεσες δαπάνες.

Στην περίπτωση που το επιχειρηματικό σχέδιο έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο της μέγιστης επιχορήγησης (είτε ανά ωφελούμενο είτε συνολικά ως έργο) το ποσό πέραν της Δημόσιας Χρηματοδότησης για την κάλυψη του συνολικού προϋπολογισμού θα θεωρείται ιδιωτική συμμετοχή για την υλοποίηση του σχεδίου.

Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να απασχολούνται στην επιχείρηση με εξαρτημένη απασχόληση (μισθωτή εργασία). Επισημαίνονται τα εξής:

  • Δεν αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη προς συγχρηματοδότηση στην παρούσα δράση ΕΜΕ μισθωτής εργασίας το κόστος της οποίας επιχορηγείται από άλλο φορέα (π.χ. ΔΥΠΑ). Ωστόσο, εργαζόμενος που επιδοτείται, από οποιαδήποτε πηγή, προσμετράται στον υπολογισμό των ΕΜΕ της επιχείρησης.
  • Ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών της δράσης ορίζεται η 31-12-2029. Διευκρινίζεται ότι μόνο για τις δαπάνες μισθολογικού κόστους που αφορούν στην επιλέξιμη περίοδο υλοποίησης των πράξεων {μέγιστο διάστημα 24 μηνών από την ημερομηνία ηλεκτρονικής κοινοποίησης της οριστικής έγκρισης της αίτησης χρηματοδότησης (αποτέλεσμα αξιολόγησης ή αποτέλεσμα αξιολόγησης ένστασης)} και αποδίδονται μεταγενέστερα, η ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών των προτεινόμενων πράξεων ορίζεται έως δύο (2) μήνες από τη λήξη του φυσικού αντικειμένου, υπό την προϋπόθεση ότι δεν ξεπερνιέται η λήξη της παρούσας Προγραμματικής Περιόδου, δηλαδή μετά τις 31-12-2029.

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ

Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικής πρότασης δυνητικού δικαιούχου ενίσχυσης μπορεί να κυμαίνεται από 25.000 € έως και 85.000 €.

Σε περίπτωση που το υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο θα έχει προϋπολογισμό μικρότερο από 25.000 €, τότε αυτό θα κρίνεται μη επιλέξιμο εξ αρχής και δεν θα μπορεί να υποβληθεί.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου δε μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι τέσσερεις (24) μήνες, , από την ημερομηνία ηλεκτρονικής κοινοποίησης της οριστικής έγκρισης της αίτησης χρηματοδότησης (αποτέλεσμα αξιολόγησης ή αποτέλεσμα αξιολόγησης ένστασης).

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ

Ο συνολικός προϋπολογισμός Δημόσιας Δαπάνης της πρόσκλησης είναι 5.000.000,00€, με δυνατότητα εντάξεων έως 8.000.000 € (ποσοστό 160%).

ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

Οι ενισχύσεις της παρούσας Δράσης συνιστούν επιχορηγήσεις και θα διατεθούν στις επιχειρήσεις στο πλαίσιο του Κανονισμού Ε.Ε. 2023/2831 (OJ EL L 15.12.2023) της Επιτροπής της 13ης Δεκεμβρίου 2023, που αφορά στην εφαρμογή των άρθρων 107 και 108 της συνθήκης στις ενισχύσεις ήσσονος σημασίας (De Minimis).

ΕΝΤΑΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ

Η διάρθρωση και η ενίσχυση του επενδυτικού σχεδίου φαίνεται στον ακόλουθο πίνακα :

Κωδικός Κατηγορίας/ Υποκατηγορίας

ΟΠΣΚΕ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ / ΥΠΟΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΔΑΠΑΝΩΝ

ΈΝΤΑΣΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ

01.

Δαπάνες Προσωπικού

01.09

Πλήρες Μισθολογικό Κόστος Νεοπροσλαμβανόμενου Προσωπικού (ανέργου εγγεγραμμένου στη ΔΥΠΑ)

100%

01.10

Πλήρες Μισθολογικό Κόστος Υφιστάμενου Προσωπικού

100%

10.

Συντελεστής Υπολογισμού Επιλέξιμων Δαπανών Έργου

10.01

Ενιαίος Συντελεστής Υπολογισμού Επιλέξιμων Δαπανών Έργου Αφορά : Λειτουργικές δαπάνες (ενοίκια, κοινή ωφέλεια, προβολή, δικτύωση κ.α.).

Εφαρμόζεται Ενιαίος Συντελεστής Υπολογισμού Επιλέξιμων Δαπανών Έργου – απλοποιημένο κόστος [40% επί των επιλέξιμων άμεσων δαπανών προσωπικού] –

Υποχρεωτική κατηγορία δαπάνης

100%

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ

Η αίτηση χρηματοδότησης υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ – ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Με το πέρας της ηλεκτρονικής υποβολής των αιτήσεων χρηματοδότησης εκάστης αίτησης εντός της ταχθείσας προθεσμίας, ακολουθεί η διαδικασία αξιολόγησης των προτάσεων με την ευθύνη της ΕΥΔ Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ» και την υποστήριξη του ΕΦ.

Η μεθοδολογία αξιολόγησης που θα εφαρμοστεί είναι η συγκριτική και πραγματοποιείται για το σύνολο των αιτήσεων που υποβλήθηκαν εμπρόθεσμα.

Επισημαίνεται ότι :

α. Η ελάχιστη αποδεκτή συνολική βαθμολογία είναι οι 40 μόρια (με βάση τα βαθμολογούμενα κριτήρια αξιολόγησης του Παραρτήματος IV)

β. Η δράση προϋποθέτει τη δέσμευση του Φορέα για ότι θα διατηρήσει τις ΕΜΕ της περιόδου αναφοράς, εφόσον απασχολούσε προσωπικό.

Συνεπώς, προτάσεις που δεν ικανοποιούν τα προαναφερόμενα (α) και (β) αυτομάτως αποκλείονται

  • Αττική
  • Έναρξη Υποβολής 16 Οκτωβρίου 2025. Λήξη Υποβολής 16 Μαρτίου 2026

Συνοδευτικά έγγραφα

Επικοινωνήστε άμεσα μαζί μας

    X espa banners square
    CALL ME BACK